Sitemize hoş geldiniz. En iyi şekilde sorularınızı cevaplamayı çalışıyoruz. Blog sayfamıza göz atmayı ve Facebook sayfamızı beğenmeyi unutmayınız. Sorularınızın onaylanmasını beklemek istemiyorsanız sitemize kaydolabilirsiniz.

Doğru üniversite bölümü hangisidir ?

0 oy
13 Ağustos 2017 Genel Sohbet kategorisinde Morissa ♦ Kral Üye ♦ sordu

Bu yıl üniversite için son yılım. Kendime bir meslek belirlemek istiyorum. Oyun grafikerliği hem yeteneğime hemde ilgi alanıma uygun olacağı için kafama en yatkın olan meslek. Ama bununla ilgili bilgi almak istediğimde sürekli farklı terimler karşıma çıkıyor. Bu mesleğin tam olarak doğru adı nedir? Üniversitede hangi bölüm olarak geçer? Ve bu bölüm için sayılsal mı olmak gerekiyor eşit ağırlık bölümünden de girilebiliyor mu?:happy:

2 Cevap

+1 oy
13 Ağustos 2017 LifeWorm Üye cevapladı

Üniversite tercihin Türkiye için pek doğru değil bence. Çünkü Türkiye'de bilgisayar tabanlı meslekler dediğimiz kodlama, yazılım, donanım - tam olarak olmasa da - , web, vb. platformsal meslekler çok tatmin etmez. Bir yazılım mühendisi maaşı 3000 i geçmez. Eğer yurt dışında bir üniversitede, üstelik bu işin ustası olarak bilinen CIT, MIT, Harvard, Stanfard, University of Toronto gibi çok çok iyi üniversitelerde yüksek lisans, doktora, master veya direkt üniversite düşünüyorsan geleceğin meslekleri denilen teknolojik meslekleri düşünebilirsin. Belki Türkiye'de doktorluk revançta olabilir - şu anlık. - Ama gelecekte ne olacağı açıkça belli. Teknoloji ile uğraşmak için Türkiye doğru adres değil bence. Amerika ve Avrupa ülkeleri bu konuya daha fazla önem veriyorlar ve bu yüzden Endüstri 4.0'a hazırlanıyorlar. Bu ne demek? Bu, teknolojinin bazı şeyleri tamamen değiştirmesi demek. İlk buharlı makinenin bulunması ve Sanayi Devrimi'nin olması gibi. 

Sorunun asıl cevabına geleyim. Oyun grafikerliği, kabaca veri taban ve bulgularının hazır alınmasından sonra, ürün olan oyunun - atıyorum Sims - grafiksel özelliklerinin belirlendiği, ön veri değerlendirmesi - veri analizi - algoritma oluşturma - başlama ve ilerleme - bitirme ve kaydetme - test etme - fikir değişikliği arama - tanıtma aşamalarının ürünün GRAFİK özelliği ile ilgili olan kısımlarının, kişinin kendi tasarım, dizayn, kurgu ve çalışmalarıyla yaptığı ve en sonunda diğer tüm özelliklerin - hikaye, ses, karakterler, oynanış, kodlama, tanıtım- birleşmesi ile birlikte test edildiği meslek dalıdır. Bir oyun grafikerinin asıl amacı, ortaya çıkacak ürünün görsel niteliklerini belirlemek, danışmak, onay almak, araştırmak, benzerlerine bakmak ve denemek suretiyle oluşturması ve oyuna entegresinde takım halinde çalışmasıdır. Grafikerlik için özel "oyun grafikerliği" diye bir dal çok nadir üniversitelerde bulunur. E-spor bursu veren İsveç üniversiteleri gibi. Bu meslek için grafik tasarım, dizayn veya yazılım mühendisliği okuman, yüksek lisans ve türevi programları yapmış olman yeterlidir. Fakat mezun olduktan sonra direkt olarak EA, Rockstar Games veya Valve gibi büyük firmalarla çalışmayı hayal etme. Bu işler için bir proje yapmış olman, yani TECRÜBELİ olman gerekiyor. Türkiye'de bu dalların çalışma olanakları ve şartları çok kısıtlı. Bunun için en doğru yer ise Amerika. İşi merkezinden iyi kimse bilemez, değil mi? :)

14 Ağustos 2017 Berriestt ♦ Emektar Üye yorumladı

Arkadaşım 'Yazılım Mühendisliği' okuyor ve hiç dediğin gibi değil. Maaşı '3000'i geçmez belki, fakat o boş boş bir şirkette çalışıp sabit maaşta kalmayacak ki? Yazılım tasarlayacak, yazılımı pazarlayacak, vs vs. O yüzden sabit maaşlı değil bu işler. 'Oyun Grafikerliği'de aynı şekilde. Devamlı yaratıcı şeyler tasarlayıp bunlarla gelirini yükseltebilir.

14 Ağustos 2017 LifeWorm Üye yorumladı

Geliştirilebilir veri tabanı ihtiyacı duyan meslekler -ki biri de grafikerlik- yüksek data verilerine büyük soket alanlarına ihtiyaç duyarlar. Grafikerlik, sadece grafikle ilgili değildir. Hazırladığın grafiğin oyunun motoruyla uyumu, sound ile alakası, geliştirilebilirliği ile ilgili yönü ve birçoğu için "oyun" tabanlı olsun olmasın bir şirket veya takım içinde çalışman gerekir. Ve senin dediğin gibi maaşları uzun zaman karakter tasarlayarak -3 ay gibi- onlar için o parayı alıyorlar. Ki bu da gerekli ekipman olmaksızın çok zorlayıcıdır. Amerika'ya baktığımızdaysa, Silikon Vadisi Stanfors University'den mezun; yüksek lisansını bitirmiş bir grafiker veya yazılımcı fark etmez; Google ve Apple gibi dünyanın liderlerinden kolayca kabul alabilir. Çünkü cidden "Bir okul otobüsüne kaç golf topu sığar?" gibi sorular SORULMUYOR. Maaşları 90.000 $ yıllıktan başlıyor. Gerisini sen düşün

 

14 Ağustos 2017 Navy ♦ Bilge Üye yorumladı

Harika anlatmışsın, zamanında ben de düşünüyordum bu bölümü ama vazgeçtim. 

14 Ağustos 2017 LifeWorm Üye yorumladı

Rica ederim. *-*

+1 oy
14 Ağustos 2017 Berriestt ♦ Emektar Üye cevapladı

Öncelikle ben de üniversitede 'Grafik Tasarım' okumak istiyorum. Evet grafiker olmak istiyorsan gideceğin bölüm 'Grafik Tasarım'.  Sayısal mı ya da eşit ağırlık mı bilmiyorum tam olarak. Fakat 'İngilizce' dilini ana dilin gibi öğrenmen gerekiyor. Ben 10. sınıfa geçtim, daha erken ama ne kadar erken o kadar iyi. Amerikan ingilizcesi kursuna gidiyorum. Bir de tabletten '3D' çizimler yaparak, 'Photoshop' öğrenerek kendini geliştirebilirsin. 'Photoshop' , 'Maya' , 'Z-brush' , 'Cinema 4D' , 'After Effects' , '3Ds Max' gibi programlarla kendini rahatlıkla geliştirebilirsin. İnşallah bu bölüme girebilirsin. Şimdiden başarılar. :)

15 Ağustos 2017 Morissa ♦ Kral Üye ♦ yorumladı

Teşekkürler ama sanırım yukarıdaki yazı fikrimi biraz değiştirdi emin değilim.:happy:

15 Ağustos 2017 Berriestt ♦ Emektar Üye yorumladı

Herzaman hayallerinin peşinden git. Sakın fikrin değişmesin. Her işin zorluğu vardır.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap
24 Haziran 2018 Genel Sohbet kategorisinde Morissa ♦ Kral Üye ♦ sordu
0 oy
2 cevap
25 Ağustos 2014 Genel Sohbet kategorisinde misafir sordu
0 oy
2 cevap

18,158 soru

28,277 cevap

27,698 yorum

19,492 üye

...